Skip to main content

Särki-värki

Salut


Minu viimasest postitusest on möödas 20 päeva. Palun vabandust, kui see on olnud liiga pikk aeg, kuid nägu juba mainitud, ei ole mul kindlaid kuupäevi vms kuna postitan. Samuti pole midagi väga suurejoonelist selle aja jooksul toimunud, aga üritan teid kurssi viia ka kõige tavalistemate tegevustega.

23.-29. september

See nädal läks täitsa hästi. Esmaspäeval oli koolis pildistamine. Kõigepealt tehti lennupilt, siis üksikpildid ja kõige lõpuks klassipilt. Sõbrapilte nagu Eestis teha ei saanud. Täpselt ei tea, kuidas pildid kätte saab või kuna need tulevad. 
Teisipäeval sain esimeses tunnis kohe üllatuse osaliseks. Meil oli kehalises rattasõit. Jah, koolil on umbes 30 ratast, mida kehalise tunnis kasutada. Eestis ei tuleks selline asi ilmselt kõne allagi. Sain ka teada, et mais on duatlon, mis koosneb 5 km jooksmisest ja 10 km rattasõidust ning et saada täispunktid, tuleb see läbida vähem kui tunniga. Minu jaoks see ilmselt raskusi ei valmista, aga tunnen kaasa neile tüdrukutele, kes igapäevaselt spordiga ei tegele. Teisipäeval oli mul võrkpallitrenn ning tunne, et iga trenniga muutun juba veidi paremaks.
Kolmapäeval oli mul ainult 1 tund, sest prantsuse keele õpetaja puudus. Siin on väga tavaline, et tund jääb ära õpetaja puudumise tõttu. Seda juhtub vähemalt 1 kord nädalas ning asendusõpetajaid vms ei ole. Õhtul oli ka kergejõustik. Tunnen, kuidas see mulle üha rohkem meeldib ja iga korraga saan trennikaaslastega lähedasemaks.
Neljapäeval oli mul matemaatikas töö, aga kuna neil sõna test asemel kasutatakse interro, siis polnud mul vähimat aimugi, et see toimub ehk see ei läinud just kõige paremini, aga punkte veel ei tea. Ei tahakski teada... Tundide vahepeal tegin ka trenni. Peale soojendust pidin 10x100 jooksma ning hüppeid tegema, mis polnud väga hull.
Reedel kooli polnud, sest  27. septembril tähistavad belglased prantsuse kogukonna püha. (Ma väga hästi ei mõistnud selle püha tähendust) Sel päeval midagi väga ei teinud. Mängisin veidi lastega ning tegin kodutöid.
Laupäeval käisin trennis ning õhtul oli võrkpall. Trennis käin nüüd 4x nädalas kergejõustikus ja 1x võrkpallis. Kergejõustikus käin koos teistega teisipäeviti, kolmapäeviti ja laupäeviti. Neljapäeviti teen ise tundide vahepeal. Trennid kestavad 2h ning on üpriski erinevad Eesti trennidest. Siin on kõik trennid ka staadionil ning trenni alguses jalkat, pesapalli vms ei ole. Ma polnudki just kõige suurem mängude sõber Eestis.
Pühapäeval õppisin ja veetsin aega lastega :)))

30. sept.-6. oktoober

Esmaspäeval oli 8 tundi ning väga väsitavpäev. Geograafias pidime Ukraina konflikti analüüsima ning saame selle eest ka punkte. See polnud õnneks raske.
Teisipäeval tegime kehalises uuesti seinaronimist. Siiani ei mõista milleks see vajalik on, aga seda hinnatakse ja ma ei imestaks väga, kui selles põrun. Teised on seda mitu aastat teinud, mina 1 tunni. Lisaks kardan kõrgust, aga harjutamine teeb meistriks. Mängisime ka võrkpalli. Mu paar võrkpallitrenni tulid täitsa kasuks. Science's oli mul kontrolltöö. Enda arust läks päris hästi, ainult ristsõnaga oli veidi raskusi. Punkte ma veel kahjuks ei tea. Ajalugu on mu üks lemmikutest siin. Teema on huvitav ja õpetaja väga tore. Peale tunde rääkisin veidi ajalooõpetajaga ning ta tahab, et teeksin  mingi hetk esitluse Eesti ajaloo kohta 20. sajandil. Ootan seda põnevusega! Õhtul oli mul kergejõustikutrenn, kus peaaegu terve aeg sadas paduvihma ehk see polnud just kõige meeldivam ja peale seda oli mul võrkpallitrenn, mis väga raske polnud.
Kolmapäev oli täiesti tavaline. Õhtul käisin trennis. Tegime pikamaatrenni ehk trenni lõpuks oli väga paha ja väsinud olla. 
Neljapäeval olime religiooni tunnis kirikus. Ma põhjust kahjuks ei tea. Inglise keeles oli test, milles sain 12 punkti 15st. Pole väga rahul, aga vead tegin nendes kohtades, kus pidin prantsuse keelest inglise keelde tõlkima. Päeva keskel oli ka trenn, mis polnud väga hull. Üksi treenides laseb treener mul tavaliselt lühikesi lõike joosta, et kiirust arendada. 
Reedel sain teada, et pean prantsuse keeles valima raamatute nimekirjast, mis õpetaja andis, 2 ja nende kohta peale lugemist analüüsi kirjutama. Ei tundu väga raske ülesanne. Inglise keeles vaatasime filmi Disconnect, mis oli täitsa huvitav. Reedel sain ka ametlikult esimesel võrkpallivõistlusel osaleda. Me kahjuks kaotasime, aga huvitav kogemus oli siiski. Mul on mängus veel veidi raskusi positsioonide mõistmisega, aga küll ma üks hetk aru saan loodetavasti. 
Laupäeval ma  midagi väga erilist ei teinud. Pühapäeval pidin üksi poes käima ning baguette, juustu ja sinki ostma. Selleks aga pidin lahtises letis inimestega suhtlema. See polnudki nii jube, kui kartsin. Üks müüjatest küsis, mis mu emakeel on, haha. Õhtul käisime hostisa perega restoranis. See oli väga äge kogemus ning kindlasti erinev Eesti restoranist. 

7.-12.oktoober

Esmaspäeval oli inglise keeles Talk Show, kus pidime gruppides etendama debatti, milles räägime sotsiaalmeediast. See kujunes lõpuks väga naljakaks, sest üks gruppidest ei osanud väga millestki rääkida ja nad ajasid lihtsalt mõttetut juttu. Geograafiaõpetaja ei ilmunud üldse kohale. (Tuletan meelde, et see on see õpetaja, kes alati hiljaks jääb või lihtsalt üks suur udupea on)
Teisipäeval oli kehalises järjekordselt seinaronimine ja ausalt öeldes see ikka üldse pole minu ala. Õhtul ma trennis ei käinud, sest olin veidi haige. Õnneks läks see haigus kiiresti üle ning järgmisel päeval sain kooli ja trenni minna.
Kolmapäeval koolis midagi erilist ei toimunud ja trenn oli raske, kuid talutav. Jooksime 50m sprinti/50m sörki ja nii 3x8 minutit. Trennis on kõik väga toredad ning motivatsiooni seal käia on väga palju!
Neljapäeval oli mul religioonis filmi kohta kontrolltöö. Pole kindel, kui hästi see läks arvestades fakti, et ma väga seda filmi ei mõistnud ning lõpuni polnud näinud. Neljapäev tegin ka lõigutrenni. Matemaatikas oli ka töö ja pakkuge, kes kordas valet teemat. Muidugi mina, haha. Õnneks mu hinded kuskil vajalikud pole, aga tahaks ikka häid tulemusi saada :))
Reedel jäi buss hommikul 10 minutit hiljaks, mis tähendas, et jäin ka kooli hiljaks. Õnneks sellest mingit probleemi ei tulnud. Prantsuse keeles oli mul töö ning õpetaja küsis, kas tahan proovida teha. Ei tea veel kuidas läks, aga see polnud nii raske, kui kartsin. Prantsuse keeles vahetusõpilastele lõpetasin Tintini lugemise! See õpetaja on siiani väga üllatunud, kui palju ma teistest vahetusõpilastest üle olen, aga ma olen siiski 10 aastat prantsuse keelt õppinud ehk midagi peab ikka külge ka jääma. Inglise keeles oli writing test, kus pidime kirjutama nähtud filmi kohta essee. Usun, et läks päris hästi. 
Täna ehk laupäeval oli mul hommikul trenn, mis polnud väga raske. Trenni lõpus oli ka grupipildistamine. Kõige parem tunne on ilmselt see, kui mõistad, et kuulud kuhugi ning sinust hoolitakse :)))

Head nädalavahetuse jätku!
Stella

 


Comments

Popular posts from this blog

Viimane/le dernier!

Tere kõigile! (En francais en-dessous) minu viimasest postitusest on möödunud nüüdseks juba veidi üle kahe kuu. Vabandan, kuid Veebruar oli minu jaoks väga raske ning kaotasin tol hetkel motivatsiooni, et kirjutada. Nagu te võib-olla pealkirjast lugesite, on see minu kõige viimane postitus, sest Covid-19 tõttu olin sunnitud kodumaale naasma. See postitus pole kõigest hüvastijätt, vaid kirjutan ikka sellest ka, mis vahepeal toimunud on! Koolist ma enam põhjalikult ei räägi. Küll aga saime märtsis uue hinnetelehe. (olen selgitanud hinnetelehe süsteemi varasemates postitustes) Minu suureks üllatuseks olid seal isegi ilusad hinded! Matemaatikas 94% 100st, ajaloos 71% 100st ning science's 77% 100st. Ülejäänutes ainetes sel veerandil hindeid ei pandud. Lisaks tahaksin veel mainida, et sain religiooni töös 9/10 ning olen selle üle väga uhke! 28. jaanuaril käisime lõpuklassidega Euroopa Parlamendis ja Euroopa ajaloo muuseumis. See oli väga väga äge. Muuseumis sai audiogiidiks

Vaheaeg, teater ja kool

Heihei! Viimasest postitusest on peaaegu kuu möödas ehk usun, et on aeg kõiki kurssi viia oma viimase aja seiklustega. Räägin veidi koolist, trennist ja põnevatest üritustest :)). Olen ka otsustanud, et värskendan kõiki huvitujaid 1/2 kord(a) kuus, sest nii on mul endal lihtsam ja mugavam, kuid luban, et postitan iga kuu ja teen seda kuni minu vahetusaasta lõpuni! Head lugemist! Kool 14. oktoober 3-6. tund oli 3. teadus-sotsiaalklassil loeng vahetusaasta kohta, kuhu olid ka vahetusõpilased kutsutud. Pidime seal ennast tutvustama, veidi rääkima riigist, kust tuleme, mis on meie jaoks uus ja huvitav. Meil paluti ka näidata, milline on meie riigis tervitus. Kõik olid väga üllatunud, kui ütlesin, et Eestis väga füüsilist kontakti tervitades ei harrastata ja et kallistatakse ainult pigem lähedasi ning kätt suruvad minu meelest pigem meessoost isikud. Tuletan siinkohal meelde, et Belgias tehakse kokku saades põsemusi. Ütlesin ka, et minu jaoks oli alguses väga harjumatu teha võõr