Skip to main content

Vaheaeg, teater ja kool

Heihei!


Viimasest postitusest on peaaegu kuu möödas ehk usun, et on aeg kõiki kurssi viia oma viimase aja seiklustega. Räägin veidi koolist, trennist ja põnevatest üritustest :)). Olen ka otsustanud, et värskendan kõiki huvitujaid 1/2 kord(a) kuus, sest nii on mul endal lihtsam ja mugavam, kuid luban, et postitan iga kuu ja teen seda kuni minu vahetusaasta lõpuni! Head lugemist!

Kool

14. oktoober

3-6. tund oli 3. teadus-sotsiaalklassil loeng vahetusaasta kohta, kuhu olid ka vahetusõpilased kutsutud. Pidime seal ennast tutvustama, veidi rääkima riigist, kust tuleme, mis on meie jaoks uus ja huvitav. Meil paluti ka näidata, milline on meie riigis tervitus. Kõik olid väga üllatunud, kui ütlesin, et Eestis väga füüsilist kontakti tervitades ei harrastata ja et kallistatakse ainult pigem lähedasi ning kätt suruvad minu meelest pigem meessoost isikud. Tuletan siinkohal meelde, et Belgias tehakse kokku saades põsemusi. Ütlesin ka, et minu jaoks oli alguses väga harjumatu teha võõrastele põsemusisid, kuid praeguseks olen juba harjunud :)). Lisaks sain seal ka teada, et võrreldes Eesti noortega, pole Belgia noored üldse iseseisvad. Näiteks Eestis ei öelnud ma kunagi oma emale, mis kell ja kuidas ma trenni lähen. Siin aga annavad noored kõigest oma vanematele teada andma. Eks iga riik ole erinev! Lisaks rääkisime veel kultuurierinevustest jms. Üldiselt oli väga tore üritus.

15. oktoober

See kehalise tund on ikka jube... Varsti tulev hindeline ülesanne seinaronimise peale. Pole aimugi kuidas selle ära teen. Olen paar korda käinud ka enne/peale tunde õpetajaga seda harjutamas. Õpetaja ütleb, et olen väga tubli ning ta hindab mu sihikindlust, kuid siiski väga kardan seda ülesannet. Õnneks mu siin saadud hinded kuskile arvesse ei lähe ehk võin vist veidi rahulikumalt võtta. 

16. oktoober

Spordipäev! Pidime kella 8.25ks apordisaali kogunema. Mängisime käsipallile sarnast mängu ja võrkpalli. Mina sellest väga osa ei võtnud, sest pole just meeskonnamängude austaja. See on vist üks põhjustest, miks kergejõustikuga tegelen.

17-18. oktoober

Neljapäeval 6 tunni asemel oli mul ainult 1 tund ja reedel 2 tundi, sest peaaegu kõik õpetajad (v.a inglise keele õpetaja) olid kuskil matkal. Minu koolis siin on väga tavaline, et tunnid jäävad pidevalt ära. Iga nädal on vähemalt 2 tundi, mis jäävad õpetaja puudumise tõttu ära. Mulle ausalt öeldes meeldib see, sest siis on rohkem vaba aega, kuid see ilmselt väkjendub ka noorte õppeedukuses. Siit ka üks põhjuseid, miks Eesti õpilastel on parem haridus. 

21. oktoober

Sellest nädalast vahetus meil tunniplaan ning uus tunniplaan kehtib kuni kooliaasta lõpuni. (Panen ka pildi uuest tunniplaanist postituse lõppu) Igastahes geograafia õpetaja otsustas jälle mitte kohale ilmuda. Mul on septembrist alates toimunud umbes ainult pooled geograafia tunnid. See on üpriski kurb, arvestades fakti, et oleme siiani esimese teema juures. 

22-24. oktoober

22. oktoober kooli ei olnud. Ma kahjuks ei mäleta, mis sündmus sel päeval toimus. 23. oktoober oli täiesti tavaline koolipäev. 24. oktoober jäi mul religiooniõpetus ära. See on teine aine, kus õpetaja pidevalt puudub. Matemaatika on mul ka umbes 2 nädalat ära jäänud ja õpetaja ütles, et kui me kaasa tegema ei hakka, kukume detsembris eksami läbi. Nagu see oleks meie süü, et ta pole suutnud 2 nädalat tundi anda! 

25. oktoober 

Saime prantsuse keele tööd tagasi. sain 21/30st ! Pole mitte millegi üle veel nii uhke olnud. Õpetaja oli väga üllatunud, et mul nii hästi läks, sest sain rohkem punkte, kui paljud mu klassikaaslased. Siin on õpilased vist üsna laisad või ei suuda nad lihtsalt midagi ära õppida. Ajaloos oli ka töö. See oli ausalt öeldes päris raske. Pidime ka ühte luuletust analüüsima. Õpetaja pani isegi inglise keelse versiooni, aga ega ma ikka midagi aru ei saanud, haha. 

26. okt.-3. november

VAHEAEG!!!

4. november

Geograafias peame koostama kaardi Ukraina konflikti kohta. Õnneks saame selle kodus lõpetada. 2-3. tunni ajal oli kõigil lõpuklassidel loeng ülikooli kohta ja mida teha peale kooli lõppu. Olen siin küll lõpuklassis, kuid Eestis on mul tegelikult veel 2 aastat koolis ehk ülikoolile on vist natuke vara mõelda. Aga sellegipoolest oli huvitav kuulata ja veidi rohkem teada saada. Lisaks olen mitmelt ülikoolilt juba kutse saanud, et vaatama tulla. 

5. november

Esimesed kaks tundi jäid järjekordselt ära. Matemaatikas sain kiita, sest olin üks vähestest, kes kodutöö ära tegi. Õpilased on siin ikka väga laisad! Matemaatika õpetaja arvab nüüd, et kõik Eesti õpilased on üli kohusetundlikud ning ütles, et ta peaks kõik mu klassikaaslased vahetusaastale Eestisse saatma. Vähemalt olen suutnud kellelegi Eestist hea mulje jätta :)))

6. november

Inglise keeles oli ajavormide peale test (sain 9/10) Siin on inglise keel võrreldes Eestiga väga lihtne ehk väga palju vaeva ei pea nägema. Viimases kirjutamistestis sain ka 38/40st, üks mu klassikaaslane sai näiteks 9/40st. Ja Eestis olen ma Inglise keeles väga nõrk! Prantsuse keeles võtame uut teemat, millest ma väga midagi aru ei saa hetkel.

7-8. november

Neljapäeva oli täitsa tavaline koolipäev, ilma ühegi töö või õpetaja puudumiseta. Reedel jäi prantsuse keel ja ajalgu ära. Prantsuse keeles vahetusõpilastele õpime hetkel sõnavara, mis on väga lihtne. Otsustasime õpetajaga, et hakkan lisaülesandeid tegema. Lisaks sain veel ühe prantsuse keele õpetaja, kes hakkab mulle eraldi tunde andma ja kellega saan õppida, mida iganes soovin! See on väga hea, sest siis saan õppida rohkem ajavorme ning harjutada ka rääkimist. 

11. november

11. november on Belgias püha ehk kooli sel päeval pole!

Trenn

Trennis läheb mul hetkel väga hästi. Trennid on Eesti omadega vägagi erinevad. Kui Eestis on sügisel metsatrennid, kus mängime palju, siis siin on aastaringselt staadionitrennid ehk mängudest võib ainult unistada ja trennis ainult jookseme. Teisipäeviti ja laupäeviti on pigem kiiruse trennid, kus teeme lühikesi lõike pikkade pausidega. Kolmapäeviti ja neljapäeviti on pikamaa trennid. Vahepeal on trenni lõpus ikka päris vastik olla, kuid mulle meeldivad need trennid, sest nii arenen palju rohkem. Kahjuks aga ei tee nad siin peaaegu üldse jõutrenne, kuid saan ka üksi teha. Võrkpallis läheb ka täitsa hästi, kuid vahel peale kergejõustikut otse võrkpalli minna on väga väsitav. Õnneks on kõik väga toredad ja mõistvad! Kergejõustikus me veel võistelnud pole, sest praegu on krossihooaeg ja ma ei tihka väga krossi joosta. Loodetavasti saan talvel ka sisevõistlustel osaleda :)))

Vaheaeg ja muud põnevat

19. oktoober toimus Lieges YFU follow-up, kus rääkisime vahepeal toimunust, headest ja halbadest asjadest ning veetsime ühe toreda pärastlõuna. Pidime ka kõik oma riigi magustoidu küpsetama. Tegin õunakooki, sest mannavahtu või kama sinna viia oleks päris keeruline. Hiljem mõtlesin, et oleks võinud kirjut koera teha, sest ma jumaldan seda (mis siis, et see pole päris õige Eesti magustoit)! Väga tore oli ka kuulda, et enamikul läheb väga hästi ning kõik on rahul. 
Esmaspäeval, 28. oktoobril käisin paari vahetusõpilasega Brugges. Algul jalutasime ringi ning hiljem käisime seal paadituuril. Käisime ka ühes väikeses muuseumis ja sõime vahvleid! Oli üks väga tore päev! Panen ka paar pilti postituse lõppu.
Teisipäeval veetsin aega oma hostperega. Kolmapäeval koristasime kodu. Neljapäeval ja reedel käisime hostema isa maja koristamas. Neljapäeva õhtul käisime ka kinos. Nende kino on NII SUUR!!! Kui Eestis on kõige rohkem umbes 10 saali (ma kahjuks ei oska kindlat arvu öelda), siis siin on tugevalt üle 10. Siin maksab õpilasepilet ligikaudu 11 eurot, mis on päris kallis. Minu kõige suuremaks üllatuseks on aga filmi keskel 10. minutiline paus! See on hea, et vahepeal vetsus käia vms, aga jah mulle tuli see väga suure üllatusena. 
Laupäeval käisin nagu ikka trennis ning õhtul sõime kodus pitsat!
Pühapäeval käisime hostisa vanemate, venna ja vennanaisega restoranis. Eelroaks võtisn foie gras, mis on põhimõtteliselt hanemaksapasteet. Jah, ma armastan pasteeti. Pearoaks vol au vent'i (ma ei oska seda seletada ehk panen lihtsalt pildi). Magustoiduks võtsin jäätist. Proovisin ka esimest korda rannakarpe, mis olid üllatavalt head!

Teater

Selle kuu aja jooksul olen jõudnud 2 korda teatrisse. 23. oktoober käisin Brüsselis Linnateatri etenudst "Südameharjutus" vaatamas. Väga veider oli väljaspool Eestist nii palju eestlasi näha ning nii palju Eesti keelt kuulda. Igastahes etendus oli väga hea ning hakkan kindlalt Eesti teatrit igatsema! Teine kord käisin koos Birgitiga 6. novembril "Elagu elu, mis põletab rinda" vaatamas. Enne etendust käisime ka Musées Royaux des Beaux-Arts de Belgique muuseumis. Päris kõike kahjuks ei näinud, aga Brughelite, Rubensi või Davidi teoseid oli küll meeldiv näha. Panen ka paar pilti lemmikteostest. Etendus oli väga teistsugune, kui olime mõlemad Biritiga oodanud, kuid hea oli see sellegipoolest. See oli ka inglise/prantsuse keeles, kuid tekst polnud väga keeruline.

Selleks korraks vist kõik. Loodan, et meeldis ja järgmiste seiklusteni! (Järgmine postitus tuleb ilmselt detsembri alguses)

Stella

Liege
Brugge
Michelangelo



Brugge

David
Brueghel
Birgit <3
Linnateater


Tunniplaan

Comments

Popular posts from this blog

Särki-värki

Salut Minu viimasest postitusest on möödas 20 päeva. Palun vabandust, kui see on olnud liiga pikk aeg, kuid nägu juba mainitud, ei ole mul kindlaid kuupäevi vms kuna postitan. Samuti pole midagi väga suurejoonelist selle aja jooksul toimunud, aga üritan teid kurssi viia ka kõige tavalistemate tegevustega. 23.-29. september See nädal läks täitsa hästi. Esmaspäeval oli koolis pildistamine. Kõigepealt tehti lennupilt, siis üksikpildid ja kõige lõpuks klassipilt. Sõbrapilte nagu Eestis teha ei saanud. Täpselt ei tea, kuidas pildid kätte saab või kuna need tulevad.  Teisipäeval sain esimeses tunnis kohe üllatuse osaliseks. Meil oli kehalises rattasõit. Jah, koolil on umbes 30 ratast, mida kehalise tunnis kasutada. Eestis ei tuleks selline asi ilmselt kõne allagi. Sain ka teada, et mais on duatlon, mis koosneb 5 km jooksmisest ja 10 km rattasõidust ning et saada täispunktid, tuleb see läbida vähem kui tunniga. Minu jaoks see ilmselt raskusi ei valmista, aga tunnen kaasa neile t

Viimane/le dernier!

Tere kõigile! (En francais en-dessous) minu viimasest postitusest on möödunud nüüdseks juba veidi üle kahe kuu. Vabandan, kuid Veebruar oli minu jaoks väga raske ning kaotasin tol hetkel motivatsiooni, et kirjutada. Nagu te võib-olla pealkirjast lugesite, on see minu kõige viimane postitus, sest Covid-19 tõttu olin sunnitud kodumaale naasma. See postitus pole kõigest hüvastijätt, vaid kirjutan ikka sellest ka, mis vahepeal toimunud on! Koolist ma enam põhjalikult ei räägi. Küll aga saime märtsis uue hinnetelehe. (olen selgitanud hinnetelehe süsteemi varasemates postitustes) Minu suureks üllatuseks olid seal isegi ilusad hinded! Matemaatikas 94% 100st, ajaloos 71% 100st ning science's 77% 100st. Ülejäänutes ainetes sel veerandil hindeid ei pandud. Lisaks tahaksin veel mainida, et sain religiooni töös 9/10 ning olen selle üle väga uhke! 28. jaanuaril käisime lõpuklassidega Euroopa Parlamendis ja Euroopa ajaloo muuseumis. See oli väga väga äge. Muuseumis sai audiogiidiks