Skip to main content

Esimene kuu ja kergejõustik

Tere pühapäeva pärastlõunat


Minu viimasest postitusest on möödunud 11 päeva ja paari päeva pärast olen veetnud Belgias juba kuu aega. Uskuge või mitte, aga see kuu on möödunud hämmastavalt kiiresti! Mõtlesin, et on aeg jagada hiljutisi muljeid ja rääkida esimesest trennist kergejõustikus.

Alustuseks räägin veidi koolis toimunust. Mu tunniplaan on jälle muutunud ja kindla tunniplaani saan tegelikult alles oktoobris. Igatahes on mul nüüd kokku nädalas 29 tundi. Jah, ikkagi hämmastavalt vähe. Sain juurde 3 science tundi. Kõigile, kes ei tea mis on science, siis see on üleüldiselt bioloogia, aga võib hõlmata veidi ka keemiat ja füüsikat. (Eestis vist kindlat vastet sellele ainele otseselt polegi, vähemalt mitte TPLis) Hiljem tuleb mul veel juurde prantsuse keele tunnid väiksematega, et õppida rohkem grammiatikat. Ma tegelikult ei usu, et see mulle vajalik on, olles õppinud seda juba 10 aastat, aga see on vahetusõpilastele kohustuslik, nii et pole midagi teha.

Matemaatika (minu valikaine) kohapealt nii palju, et saan päris hästi teemadest aru, isegi kui neid Eestis õppinud pole. Prantsuse keele eratundides, mis on mõeldud vahetusõpilastele loen esmaspäeviti Tintinit. See on väga huvitav ja samas ka sõnavara rikastav. Science's õpime hetkel veregruppe, mis on minu arust väga huvitav! Kehaline kasvatus muutub siin iga nädalaga veidramaks. Kui eelmine nädal oli 5 km jooksu, siis seekord pidime SEINARONIMIST tegema ja arvake ära, kes kardab hullupööra kõrguseid. Loomulikult mina!!! Õnneks jäin seekord ellu :))) Inglise keeles oli mul esimene test! Eeldasin, et see tuleb raske, aga see oli väga lihtne ja tegin selle ära 3 minutiga. (Teistel kulus selle tegemiseks 15 minutit, pole aimugi, miks nii kaua) Ja mis te arvate, milline õpetaja jäi järjekordselt tundi 10 minutit hiljaks?

Järgmiseks räägin oma nädalavahetuste seiklustest:

7–8. september. 7. septembri hommikul ei teinud midagi erilist, kuid pärastlõunal sõitsin Birgitile külla. Birgit elab Nivelles'is, mis on minu kodust umbes tunnise autosõidu kaugusel. See on hea, et Belgia nii väike on, sest kõik on lähedal ja lihtsasti kättesaadav. Birgiti papasid sel hetkel, kui mina jõudsin, kodus polnud. Nad jõudsid alles siis, kui me juba magasime. Käisime Birgitiga jalutamas ja rääkisime kõigest, mis toimunud on ja muljetest/tunnetest. Hea on esiteks kellegagi näost näkku Eesti keeles rääkida ja teiseks rääkida inimesega, kes elab kõike seda sama läbi, mida sina ja kes mõistab su tundeid ja emotsioone. Õhtul vaatasime veel kahte prantsuse keelset filmi. Ausalt öeldes me neist midagi aru ei saanud. 8. septembri hommikul käisime veelkord jalutamas ja hiljem sõime kõik koos hommikust. Birgiti papa oli teinud kreppe (õhukesed pannkoogid), mis olid väga maitsvad ning proovisin esimest korda ka spekuloosi (tüüpiline Belgia määre, mis on valmistatud spekuloosi küpsistest) ja see oli täitsa hea! Pärastlõunal tulid mulle hostvanemad järele ja läksime võrkpalliturniirile. Seekord kahjuks hostisal ja tema võistkonnal väga hästi ei läinud, aga vigadest õpitakse :))

14–15. september. 14. sept. pärastlõunal külastasin jälle Birgitit. Seekord oli see lihtsalt sellepärast, et hostisal oli samas linnas võrkpallimäng. Käisime veidi linnapeal ja pärast sõime koos Birgiti papadega õhtust. Belgias teevad kõik hästi süüa! Fabien küsis hästi palju küsimusi ja veetsime ühe toreda õhtu. Sai ka nalja :)), näiteks üritas Birgit seletada neile, kes on Pipi (neile tegi see palju nalja, sest Belgias ei tähenda Pipi mitte punapäist patsidega tüdrukut, vaid hoopis midagi muud) ning tuleb välja, et neil on Pipi hoopis Fifi. Lisaks ütles Fabien ka, et mul on ilus aksent prantsuse keelt rääkides ja ma arvan, et see on kõige parem kompliment, mida vahetusaastalt võib saada :))))
15. septembri hommikul käisime ühes lossipargis. See oli väga ilus ja nad toitsid parte saiaga!!! Mulle meenus kohe umbes aasta 2007, kui mina ja Erik käisime valgas parte toitmas, haha. Lapsed mängisid ka mänguväljakul, mis oli hiiglaslik. Sellel oli kolm osa ja ma arvan, et Eestis pole kusagil sellist mänguväljakut. Pärastlõunal käisime hostema võrkpalliturniiri vaatamas. Jah, iga nädalavahetus on sisustatud võrkpalliga, aga mul pole midagi selle vastu :))

21. september. Minu esimene kergejõustiku trenn Belgias!!! Olin seda peaaegu kuu aega oodanud ja lõpuks jõudis see päev kätte. Pidime kella 9ks minema staadionile, kus toimus proovitreening kõigile uutele tulijatele. Tund aega räägiti üleüldiselt klubist, treeningutest, reeglitest jms. Minu klubi on FC Hannut Athletisme. Kella 10st kuni kella 12ni oli esimene trenn. Selles klubis, kus ma treenima hakkan, on hästi palju treenereid ja lapsed on jagatud vanuse ja osad ka tasemete kaupa rühmadesse. Mina olen Junior (2001–2002) ning hakkan treenima alates 2005.a. sündinud  ja vanematega. Minu treener on meessoost, mis on mulle uus, sest  mul on alati olnud naistreener, aga ma ei usu, et see midagi mõjutab. Lisaks saan jätkata oma põhialadega: 400 ja 2000 takistus. Ütlesin treenerile, et minu rekord 400s on 62, aga tahaksin joosta 61ga ning selle peale ütles ta, et mitte 61, vaid 59ga ehk tuleb põnev aasta!

Esimene trenn oli minu jaoks väga lihtne, aga see on ka arusaadav, sest treener ei tea veel minu võimekust ja piire. Alustuseks jooksime 15 minutit soojaks, tegime jooksuharjutusi ja kiirendusi. Seejärel tegime kaugushüpet, mis pole just mu tugevam külg. Peale kaugushüpet saatis ta pikamaajooksjad neljasajaseid lõike jooksma. Mina pidin koos ühe teise tüdrukuga lühikesi lõike jooksma (umbes 50 meetrit) ja ma vannun, et see tüdruk varastas IGA KORD startides. Trenni lõpuks jooksin 2 ringi peale ja venitasin. Trenn läks hämmastavalt kiiresti! Osad tüdrukud tulid minuga ka rääkima ja kõik tunduvad väga toredad ehk ootan põnevusega järgmist trenni. Hetkel ma täpselt veel ei tea, mitu korda nädalas trennid hakkavad olema. See selgub kolmapäeval, kuid tahaksin võimalikult palju käia. Samuti tahaks käia neljapäeva lõunati, kui koolis on 3 tundi vahet. Treeningud hakkavad olema aastaringselt väljas, sest neil pole talvel väga külm.

Võrkpallis hakkan käima kord nädalas, teisipäeviti, ning ilmselt saan ka turniiridel osalema hakata! Hostema ütles, et on hea vaadata, kuidas muutun iga trenniga aina paremaks ja julgemaks. Trennikaaslased on ka väga vahvad ja julgustavad. Viimases trennis teenisin isegi ühe punkti oma võistkonnale. Lisaks on trennis ka nii, et on võistlused ja need, kes koguvad kõige rohkem punkte trenni jooksul, ei pea vist mingite jookide eest maksma, kui on peale trenni baaris istumine. Naised siin väga õlut ei joo, pigem kokteile või karastusjooke. Mehed joovad aga kõik õlut!

Järgmise korrani,
Stella

Lisan ka pilte :)))


Hannut staadon

Nivelles
Birgit, mina ja Fabien


Mina ja Nivelles

Birgit oma kassiga










Lossipark
Pardid/haned


Comments

Popular posts from this blog

Särki-värki

Salut Minu viimasest postitusest on möödas 20 päeva. Palun vabandust, kui see on olnud liiga pikk aeg, kuid nägu juba mainitud, ei ole mul kindlaid kuupäevi vms kuna postitan. Samuti pole midagi väga suurejoonelist selle aja jooksul toimunud, aga üritan teid kurssi viia ka kõige tavalistemate tegevustega. 23.-29. september See nädal läks täitsa hästi. Esmaspäeval oli koolis pildistamine. Kõigepealt tehti lennupilt, siis üksikpildid ja kõige lõpuks klassipilt. Sõbrapilte nagu Eestis teha ei saanud. Täpselt ei tea, kuidas pildid kätte saab või kuna need tulevad.  Teisipäeval sain esimeses tunnis kohe üllatuse osaliseks. Meil oli kehalises rattasõit. Jah, koolil on umbes 30 ratast, mida kehalise tunnis kasutada. Eestis ei tuleks selline asi ilmselt kõne allagi. Sain ka teada, et mais on duatlon, mis koosneb 5 km jooksmisest ja 10 km rattasõidust ning et saada täispunktid, tuleb see läbida vähem kui tunniga. Minu jaoks see ilmselt raskusi ei valmista, aga tunnen kaasa neile t

Viimane/le dernier!

Tere kõigile! (En francais en-dessous) minu viimasest postitusest on möödunud nüüdseks juba veidi üle kahe kuu. Vabandan, kuid Veebruar oli minu jaoks väga raske ning kaotasin tol hetkel motivatsiooni, et kirjutada. Nagu te võib-olla pealkirjast lugesite, on see minu kõige viimane postitus, sest Covid-19 tõttu olin sunnitud kodumaale naasma. See postitus pole kõigest hüvastijätt, vaid kirjutan ikka sellest ka, mis vahepeal toimunud on! Koolist ma enam põhjalikult ei räägi. Küll aga saime märtsis uue hinnetelehe. (olen selgitanud hinnetelehe süsteemi varasemates postitustes) Minu suureks üllatuseks olid seal isegi ilusad hinded! Matemaatikas 94% 100st, ajaloos 71% 100st ning science's 77% 100st. Ülejäänutes ainetes sel veerandil hindeid ei pandud. Lisaks tahaksin veel mainida, et sain religiooni töös 9/10 ning olen selle üle väga uhke! 28. jaanuaril käisime lõpuklassidega Euroopa Parlamendis ja Euroopa ajaloo muuseumis. See oli väga väga äge. Muuseumis sai audiogiidiks

Vaheaeg, teater ja kool

Heihei! Viimasest postitusest on peaaegu kuu möödas ehk usun, et on aeg kõiki kurssi viia oma viimase aja seiklustega. Räägin veidi koolist, trennist ja põnevatest üritustest :)). Olen ka otsustanud, et värskendan kõiki huvitujaid 1/2 kord(a) kuus, sest nii on mul endal lihtsam ja mugavam, kuid luban, et postitan iga kuu ja teen seda kuni minu vahetusaasta lõpuni! Head lugemist! Kool 14. oktoober 3-6. tund oli 3. teadus-sotsiaalklassil loeng vahetusaasta kohta, kuhu olid ka vahetusõpilased kutsutud. Pidime seal ennast tutvustama, veidi rääkima riigist, kust tuleme, mis on meie jaoks uus ja huvitav. Meil paluti ka näidata, milline on meie riigis tervitus. Kõik olid väga üllatunud, kui ütlesin, et Eestis väga füüsilist kontakti tervitades ei harrastata ja et kallistatakse ainult pigem lähedasi ning kätt suruvad minu meelest pigem meessoost isikud. Tuletan siinkohal meelde, et Belgias tehakse kokku saades põsemusi. Ütlesin ka, et minu jaoks oli alguses väga harjumatu teha võõr