Skip to main content

Lennujaam ja esimene nädal Belgias

Bonjour


Olen veetnud juba veidi üle nädala Belgias ja iga päevaga hakkan seda kohta üha rohkem armastama!

Aga kõigepealt tahaksin rääkida 24. augustist ehk päevast, mil algas minu vahetusaasta. Lennuk läks hommikul kell 7.05, lennujaamas pidin olema kell 5. Öösel magasin ainult 2 tundi, sest pakkisin kohvrit ning olin väga ärevil. Lennujaamas ootas mind YFU vabatahtlik Helen, kes andis mulle mu lennupiletid ja kontrollis, et kõik oleks korras. Õnneks oli mu äraantav pagas õige kaaluga ning probleeme polnud. Lennujaama olid mind saatma tulnud ka mu pere ja lähedasemad sõbrad. Väga armas oli näha, et minu pärast tulevad inimesed isegi kella 5ks lennujaama, no matter what! Õnneks pisaraid seekord ei valanud ja oligi aeg koos Birgitiga väravasse suunduda. (Birgit on teine vahetusõpilane Eestist, kes on 2019/20 vahetusaastal Belgias) Vahemaandumine oli meil Rootsis ning mõlemad lennud läksid sujuvalt. Brüsselisse jõudes vaatasime Birgitiga üksteisele otsa ja hakkasime mõistma, millise hullusega olime hakkama saanud. Brüsseli lennujaam on väga suur ja meil läks veidi aega, et oma kohvrid kätte saada. (Olime mõlemad Birgitiga väga üllatunud, kui nägime nii palju erinevatest rahvustest/rassidest inimesi)

Ja oligi aeg oma vahetusperedega kohtuda!

Lennujaama olid mulle vastu tulnud minu hostema ja hostisa. Tegin ka oma esimesed põsemusid! Veel viimane kallistus Birgitiga ja asusimegi koduteele. Autosõit sujus hästi, kuid vaikselt, sest olin natuke närvis ning ei osanud millestki väga rääkida. Koju jõudes tervitas mind Cartoush (koer). Lapsi sel päeval ei näinud, sest nad olid kõik kuskil laagrites. Pakkisin oma asjad lahti ning sõin. Käisime ka õhtul toidupoes. Nende toidupoed on hiiglaslikud ning Belglased ostavad väga palju asju hulgi (vähemalt minu pere). Lisaks joovad nad ka palju õlut. Positiivne nende toidupoodide ja ostmiskultuuri juures on see, et nad ei kasuta kilekotte!

Järgmisel päeval käisin hostemaga võrkpalliturniiri vaatamas. Nimelt on mu hostema võrkpallitreener ja võrkpall on nende peres väga olulisel kohal. Mulle meeldib see väga, sest olen alati tahtnud võrkpalli proovida ning ka selle vaatamine on väga huvitav. Turniiril tegin muidugi väga palju musisid ja kohtusin huvitavate inimestega. Naljakas on see, et isegi mängude vahepeal võtavad mängijad õllepudeli kätte, aga ma ei pane seda neile pahaks :)))

26. augustil käisime elamisluba taotlemas. Ma vist ei meeldinud sellele tädile seal kontoris väga. Ei tea küll miks. Lisaks ei teadnud ta, et Eesti asub Euroopas ning ta arvas, et ma olen 12. Õnneks saime kõik paberid korda. Õhtul käisime hostisa võrkpallimängu vaatamas. Oli väga huvitav!

27. augustil oli mul esimene võrkpallitrenn. Olin algul veidi hirmul, sest olen varem mänginud ainult kehalise kasvatuse tundides. Hostisa õpetas mulle kuidas õigesti mängida ja servida. Trenni lõpus sain ka koos teistega veidi aega päriselt mängida. Hostema ütles, et ma mängin algaja kohta üpriski hästi :))). Belgias on kombeks ka peale treeningut või mingit üritust koos baaris õlut juua ja lihtsalt rääkida. Kuigi ma olin päris väsinud ja kell oli palju, oli see koosistumine väga tore ja sain ka veidi oma prantsuse keelt harjutada.

28. augustil käisime hostemaga ujumas. Neil on ujulates kohustuslikud ujumismütsid ning pole eraldi pesemisruumi. Peale ujumist kohtusin esimest korda hostvenna Baptiste'i ja hostõe Fannyga. Fanny on väga tore ja jutukas. Hostvend on veel nii väike, et tema ei oska rääkida. Sain ka oma bussikaardi, mis maksis terveks aastaks 170€. 

29. augustil käisin esimest korda koolis. Koolis hakkan käima College Saint–Croix et Notre–Dame Hannut 6. klassis ehk nende lõpuklassis. Mul hakkab olema 36 tundi nädalas, mis on umbes sama palju kui Eestis, aga tundide arv ilmselt muutub kuu jooksul. Mul on peaaegu samad ained mis Eestis. Ainult usuõpetus on aine, mida Eestis mul pole. Kohtusin ka teiste vahetusõpilastega, kes hakkavad minuga samas koolis käima. Meile tehti veel kooli peal ekskursioon. Kool on nagu üks suur labürint. Näiteks on neil 3 keemiaklassi, 3 arvutiklassi, ülisuur raamatukogu, sisseehitatud kirik ja teater. 

Peale ekskursiooni oli aeg sõita Louvain-la-Neuve'i, kus algas aasta alguse seminar ehk aas. Aas kestis 4 päeva. Tutvusin seal teiste vahetusõpilastega, kes olid tulnud vahetusaastale Belgiasse, YFU Belgia vabatahtlikega ja eelmisel aastal vahetusaastal käinud Belgia õpilastega. Tutvusin ka Leaga, kes käis eelmisel aastal Eestis!!! Aas'il räägiti läbi olulisemad teemad, millest olime ka ELO–l rääkinud, mängisime erinevaid mänge ja veetsime niisama koos aega. Viimasel päeval tulid ka vanemad sinna. Lisaks käisime sel päeval Birgitiga Hergé muusemis, mis oli väga äge!

Ja nii mööduski minu esimene nädal Belgias!

(lisan ka mõned pildid möödunud nädalast)

Jällenägemiseni,
Stella


Esimene kord võrkpalli vaatamas
Fotojaht aas'il
Mina ja Birgit Hergé muuseumis
Minu õppeained sel aastal

Comments

Popular posts from this blog

Särki-värki

Salut Minu viimasest postitusest on möödas 20 päeva. Palun vabandust, kui see on olnud liiga pikk aeg, kuid nägu juba mainitud, ei ole mul kindlaid kuupäevi vms kuna postitan. Samuti pole midagi väga suurejoonelist selle aja jooksul toimunud, aga üritan teid kurssi viia ka kõige tavalistemate tegevustega. 23.-29. september See nädal läks täitsa hästi. Esmaspäeval oli koolis pildistamine. Kõigepealt tehti lennupilt, siis üksikpildid ja kõige lõpuks klassipilt. Sõbrapilte nagu Eestis teha ei saanud. Täpselt ei tea, kuidas pildid kätte saab või kuna need tulevad.  Teisipäeval sain esimeses tunnis kohe üllatuse osaliseks. Meil oli kehalises rattasõit. Jah, koolil on umbes 30 ratast, mida kehalise tunnis kasutada. Eestis ei tuleks selline asi ilmselt kõne allagi. Sain ka teada, et mais on duatlon, mis koosneb 5 km jooksmisest ja 10 km rattasõidust ning et saada täispunktid, tuleb see läbida vähem kui tunniga. Minu jaoks see ilmselt raskusi ei valmista, aga tunnen kaasa neile t

Viimane/le dernier!

Tere kõigile! (En francais en-dessous) minu viimasest postitusest on möödunud nüüdseks juba veidi üle kahe kuu. Vabandan, kuid Veebruar oli minu jaoks väga raske ning kaotasin tol hetkel motivatsiooni, et kirjutada. Nagu te võib-olla pealkirjast lugesite, on see minu kõige viimane postitus, sest Covid-19 tõttu olin sunnitud kodumaale naasma. See postitus pole kõigest hüvastijätt, vaid kirjutan ikka sellest ka, mis vahepeal toimunud on! Koolist ma enam põhjalikult ei räägi. Küll aga saime märtsis uue hinnetelehe. (olen selgitanud hinnetelehe süsteemi varasemates postitustes) Minu suureks üllatuseks olid seal isegi ilusad hinded! Matemaatikas 94% 100st, ajaloos 71% 100st ning science's 77% 100st. Ülejäänutes ainetes sel veerandil hindeid ei pandud. Lisaks tahaksin veel mainida, et sain religiooni töös 9/10 ning olen selle üle väga uhke! 28. jaanuaril käisime lõpuklassidega Euroopa Parlamendis ja Euroopa ajaloo muuseumis. See oli väga väga äge. Muuseumis sai audiogiidiks

Vaheaeg, teater ja kool

Heihei! Viimasest postitusest on peaaegu kuu möödas ehk usun, et on aeg kõiki kurssi viia oma viimase aja seiklustega. Räägin veidi koolist, trennist ja põnevatest üritustest :)). Olen ka otsustanud, et värskendan kõiki huvitujaid 1/2 kord(a) kuus, sest nii on mul endal lihtsam ja mugavam, kuid luban, et postitan iga kuu ja teen seda kuni minu vahetusaasta lõpuni! Head lugemist! Kool 14. oktoober 3-6. tund oli 3. teadus-sotsiaalklassil loeng vahetusaasta kohta, kuhu olid ka vahetusõpilased kutsutud. Pidime seal ennast tutvustama, veidi rääkima riigist, kust tuleme, mis on meie jaoks uus ja huvitav. Meil paluti ka näidata, milline on meie riigis tervitus. Kõik olid väga üllatunud, kui ütlesin, et Eestis väga füüsilist kontakti tervitades ei harrastata ja et kallistatakse ainult pigem lähedasi ning kätt suruvad minu meelest pigem meessoost isikud. Tuletan siinkohal meelde, et Belgias tehakse kokku saades põsemusi. Ütlesin ka, et minu jaoks oli alguses väga harjumatu teha võõr