Skip to main content

Esimene hinneteleht ja Kölni reis

Bonjour!

Eile, 1. detsembril möödus minu 100. päev siin. Uskumatu, kui kiiresti aeg ikka lendab! Umbes üks kolmandik on juba läbi. Aga nüüd natukene rohkem novembrist. Võiks öelda, et see oli üks suur "Ameerika mägi" lõbustuspargis, aga jõudsin turvaliselt ja õnnelikult lõppu. November kipubki vahetusõpilaste jaoks kuidagi kõige keerulisem olema. Kuid ma olen väga õnnelik selle võimaluse üle, mis mulle on antud ning päeva lõpuks on kõik alati hästi :))

Kool

Koolis läheb hetkel väga rahulikult. Seekord igat nädalat üksipulgi läbi ei hakka käima. Novembris hakkavad siin õpilased detsembris tulevateks eksamiteks valmistuma ehk ka kontrolltöid on vähem. 21. novembril jäid mul tunnid üldse ära, sest õpetajate koosolek toimus, kuna 22. novembril saime esimese hinnetelehe. Ei mäleta, kas olen varasemalt hindamisest rääkinud või mitte, aga hinnetelehe saame 5 korda selle õppeaasta jooksul. 1. kord on 22. november, 2. kord peale eksameid detsembris, 3. kord märtsis, 4. kord mai lõpus ja 5. kord peale eksameid juunis. 1, 3 ja 4 hinnetelehel on arvutatud kokku iga aine kontrolltööde tulemused protsentides ning lõpuks arvutatakse ka kõikide ainete peale kokku keskmine. 2. ja 5. korral märgitakse hinnetelehele eksamitulemused. Kõik õpilased peavad igas aines, v.a kehalises kasvatuses, eksami sooritama (mina pean valima 5 eksamit ja saan teha ka kehalises) Et asja veel keerulisemaks ajada, on osadel ainetel olulised ainult eksami tulemused. Hinnatakse siin minu arust päris rangelt. 

Nagu varem mainisin, saavad kõik esimese hinnetelehe 22. november. Ka mina sain selle. Religioonis on meil olnud terve 3 kuu peale ainult 1 töö ja kuna mul läks see võrdlemisi halvasti, siis religioonis sain kokku 44%. Geograafias ei saanud keegi punkte, sest loomulikult ei jõudnud õpetaja töid ära parandada. Ajaloos sain kokku 60%, mis võib olla ei tundu hea, aga õpetaja on hindamisel üpriski range ja pole just lihtne ajalugu võõrkeeles õppida. Prantsuse keeles sain 70%!!! Inglise keeles sain 86% (Ma olen Eestis väga halb inglise keeles). Matemaatikas sain 76%. Isiklikult olen väga rahul sellega, sest nad on siin matemaatikas kõvasti ees võrreldes Eestiga ehk ma pole kunagi neid teemasid õppinud. Ühes matemaatika töös sain isegi 99%! Sciences sain 56%, mis pole just hea, aga ma olen väga nõrk loodusteadustes ja need ei paku mulle absoluutselt huvi. 

Eksamiteks valisin kehalise kasvatuse, inglise keele, matemaatika ja ajaloo. 5. eksam on prantsuse keeles vahetusõpilastele, mis on kohustuslik. Kehalises tegin juba eksami ära. Pidin loomulikult seinaronimist tegema. Käed ja jalad värisesid terve aeg, aga sain 45/50st ehk 2. kuuga on täitsa võimalik see asi ära õppida, haha. Prantsuse keele eksam oli mul samuti ära, aga tulemusi veel ei tea. Inglise keeles on eksamil 4 osa. 1. ja 2. osa on tehtud (kuulamine ja lugemine). Ma ei tea, kui hästi mul läks, sest vastuseid pidin kirjutama prantsuse keeles, mis on mulle täiesti arusaamatu. Suuline ja kirjalik osa tulevad 12. detsembril. Ajaloo eksam on juba ülehomme ehk 4. detsembril. Õpetaja ütles, et ta veidi aitab mind ning võin ka vajadusel inglise keeles vastuseid kirjutada. Matemaatika eksam on 9. detsembril. Eksamite tõttu on see nädal (2.-6. detsember) päevad lühendatud ning kui ma õigesti mõistsin, siis järgmine nädal enam tunde üldse pole :)))

Trenn

Olen nüüd veidi rohkem hakanud aru saama trenni olemusest. Soojenduseks on 30-45 minutit jooksu. Teisipäeviti on enamasti lühikeste lõikude jooksmine. Näiteks: 3 seeriat 20 korda 15 sekundit ning vahele 15 sekundit puhkust ja seeriate vahel 4 minutit puhkust. Kolmapäeviti on intervalltreeningud. Jookseme näiteks 2 seeriat 10 korda 40 sekundit (umbes 180 meetrit) ja 20 sekundit puhkust. Neljapäeviti treenin enamjaolt kiirust ehk lühikesed lõigud ja pikad pausid. Laupäeviti on tehnika trenn, kus teeme erinevaid harjutusi, hüppeid jms ning pühapäeviti mingit kindlat treeningut ei ole, sõltub sellest, kui palju eelmistest trennides teinud olen. Mulle meeldib see, et igal trennil on kindel eesmärk või plaan. Ainus asi, mis mulle ei meeldi, on see, et trenn peab alati kella pealt lõppema ehk näiteks, kui 1 seeria 10x70 meetrit on veel teha, aga trenni lõpuni on 10 minutit, siis jätavad nad selle seeria lihtsalt pooleli. Mina üritan alati kõik lõpuni teha, sest ma arvan, et pole väga hullu, kui jõuan koju veidi hiljem.
Käisin ka esimest korda krossivõistlustel. Loomulikult jäin 4ndaks :))). Kross mulle ikka ei meeldi, nii et ei usu, et seda oluliselt rohkem hakkan tegema. 

Köln

30. novembril käisime yfukatega Kölnis, Saksamaal. Kell 9 hommikul pidin Lieges olema. Buss sõitis umbes poolteist tundi ehk bussisõit möödus väga kiiresti. Käisime Kölni katedraalis ja tornis. Peale seda oli meil vaba aeg. Käisime jõuluturul ning proovisime puuviljaleiba?, mis maitses väga jõuluselt. Üritasime Birgitiga hapukapsast leida, sest Eestile sarnast toitu tahaks küll väga, aga kahjuks me seda ei leidnud. Hiljem jalutasime Kölnis ringi ning külastasime ka ühte väiksemat jõuluturgu. Aga kui ausalt ütlen, on Eesti jõuluturg ikka kordades etem! Õhtul saime kõik yfu poolt ka glögi. Ootasin seda terve päeva, aga pidin kahjuks pettuma, sest see ei maitsenud pooltki nii hästi, kui Eestis. Sellegipoolest oli üks väga tore reis. Ja järgmine reis yfukatega ongi juba veebruaris Pariisi!

Ps. Järgmine postitus tuleb loodetavasti enne jõule, kus annan märkus, kuidas eksamid läksid ning loodetavasti räägin ka mõnest toredast seiklusest!

Bisous
Stella
Üks suur süda
Moi, Marie et Emma
Vaade Kölni katedraali tornist
Puuviljaleib???

Comments

Popular posts from this blog

Särki-värki

Salut Minu viimasest postitusest on möödas 20 päeva. Palun vabandust, kui see on olnud liiga pikk aeg, kuid nägu juba mainitud, ei ole mul kindlaid kuupäevi vms kuna postitan. Samuti pole midagi väga suurejoonelist selle aja jooksul toimunud, aga üritan teid kurssi viia ka kõige tavalistemate tegevustega. 23.-29. september See nädal läks täitsa hästi. Esmaspäeval oli koolis pildistamine. Kõigepealt tehti lennupilt, siis üksikpildid ja kõige lõpuks klassipilt. Sõbrapilte nagu Eestis teha ei saanud. Täpselt ei tea, kuidas pildid kätte saab või kuna need tulevad.  Teisipäeval sain esimeses tunnis kohe üllatuse osaliseks. Meil oli kehalises rattasõit. Jah, koolil on umbes 30 ratast, mida kehalise tunnis kasutada. Eestis ei tuleks selline asi ilmselt kõne allagi. Sain ka teada, et mais on duatlon, mis koosneb 5 km jooksmisest ja 10 km rattasõidust ning et saada täispunktid, tuleb see läbida vähem kui tunniga. Minu jaoks see ilmselt raskusi ei valmista, aga tunnen kaasa neile t

Viimane/le dernier!

Tere kõigile! (En francais en-dessous) minu viimasest postitusest on möödunud nüüdseks juba veidi üle kahe kuu. Vabandan, kuid Veebruar oli minu jaoks väga raske ning kaotasin tol hetkel motivatsiooni, et kirjutada. Nagu te võib-olla pealkirjast lugesite, on see minu kõige viimane postitus, sest Covid-19 tõttu olin sunnitud kodumaale naasma. See postitus pole kõigest hüvastijätt, vaid kirjutan ikka sellest ka, mis vahepeal toimunud on! Koolist ma enam põhjalikult ei räägi. Küll aga saime märtsis uue hinnetelehe. (olen selgitanud hinnetelehe süsteemi varasemates postitustes) Minu suureks üllatuseks olid seal isegi ilusad hinded! Matemaatikas 94% 100st, ajaloos 71% 100st ning science's 77% 100st. Ülejäänutes ainetes sel veerandil hindeid ei pandud. Lisaks tahaksin veel mainida, et sain religiooni töös 9/10 ning olen selle üle väga uhke! 28. jaanuaril käisime lõpuklassidega Euroopa Parlamendis ja Euroopa ajaloo muuseumis. See oli väga väga äge. Muuseumis sai audiogiidiks

Vaheaeg, teater ja kool

Heihei! Viimasest postitusest on peaaegu kuu möödas ehk usun, et on aeg kõiki kurssi viia oma viimase aja seiklustega. Räägin veidi koolist, trennist ja põnevatest üritustest :)). Olen ka otsustanud, et värskendan kõiki huvitujaid 1/2 kord(a) kuus, sest nii on mul endal lihtsam ja mugavam, kuid luban, et postitan iga kuu ja teen seda kuni minu vahetusaasta lõpuni! Head lugemist! Kool 14. oktoober 3-6. tund oli 3. teadus-sotsiaalklassil loeng vahetusaasta kohta, kuhu olid ka vahetusõpilased kutsutud. Pidime seal ennast tutvustama, veidi rääkima riigist, kust tuleme, mis on meie jaoks uus ja huvitav. Meil paluti ka näidata, milline on meie riigis tervitus. Kõik olid väga üllatunud, kui ütlesin, et Eestis väga füüsilist kontakti tervitades ei harrastata ja et kallistatakse ainult pigem lähedasi ning kätt suruvad minu meelest pigem meessoost isikud. Tuletan siinkohal meelde, et Belgias tehakse kokku saades põsemusi. Ütlesin ka, et minu jaoks oli alguses väga harjumatu teha võõr